1997 Volvo S70 - "Vidensdatabase" :-)


Her samler jeg til bunke af alle de tips/tricks jeg finder og erfarer i min daglige omgang med min S70

- Pærer til SC-805 radio kan ikke købes hos Volvo, men Honda har dem !

- Hovedstøtter på forsædet kan godt komme af, hvilket er nødvendigt hvis man vil lægge passagersædet helt ned (fremover)
  "Udløsermekanismen" sidder ca. 20 cm ned af sæderyglænet

- Det kan ikke anbefales at køre uden reservehjul, da lemmen over reservehjulet er for svag og ikke kan bære ret meget
   medmindre reservehjulet ligger nedenunder som støtte.

- Grundet placeringen foran motoren bliver oliepinden nemt fyldt med olieemulsion (mayonaise)
   Det skulle være almindeligt (og uskadeligt)

- Hvis man går med fjernbetjeningen i lommen kommer man nemt til at trykke på "Åbn bagerum" knappen.
Da klappen kun åbner 5mm er det ikke til at se udefra, men lyset i bagerummet tænder, hvis det ellers er sat til at tænde når klappen åbnes.
Det tapper al strømmen i løbet af et par dage, så sluk lyset i bagerummet, hvis du vil undgå det.

- Hvis man sætter klimaanlægget på "Forrude" kan man ikke vælge recirkulation, og AC bliver slået til (og kan ikke slukkes).
Første gang man oplever det, tror man det er en fejl, men det er vist helt bevidst for at give den bedste afdugning af forruden.

- Info-display-knappen sidder lidt uhandy bag visker-armen, men det er nemt at bytte om på Info-knappen og el-bagrude-knappen,
hvilket letter betjeningen af Info-knappen utrolig meget

- Lyset i knapperne til rudeoprulning i bagdørene er kun tændt når knappen i førerdøren er på "ON"

 

"Designsmuttere" og ting der kan irritere i den daglige omgang med bilen:

- Man skal passe på man ikke aktiverer katastrofeblinket når man betjener gearstangen (aut.) Knappen sidder lige foran gearstangen og rammes nemt.

- Kontrollampen for sædevarme er alt for lille og sidder halvgemt i knappen. Man opdager det selvfølgelig i førersædet hvis varmen er tændt, men man kan nemt køre i flere dage med "brødristeren" tændt i passagersædet.

- Gammeldags koncept med kontrollamper i knapperne (tågebaglygter) ... det er væsentlig bedre lavet i V40

- Det er irriterende at ruder og spejle kun kan betjenes med knapper i døren. I V40 sidder de perfekt mellem forsæderne, foruden rudeknapper i dørene.

- Ingen kopholder til bagsædepassagerene. I V40 er der kopholder mellem forsæderne der kan nås af alle i bilen.