1997 Volvo V40 - "Vidensdatabase" :-)


Her samler jeg til bunke af alle de tips/tricks jeg finder og erfarer i min daglige omgang med min V40

- Rust (hvor det især forekommer)
   - Rundt omkring kølergitteret
   - Ved benzinpåfyldningsstudsen (under gummimuffen)
   - Ved bagklap-sprinklerdysen
   - Hjørner af bagklap

- Pærer til SC-805 radio kan ikke købes hos Volvo, men Honda har dem !

- Vand i reservehjulsbrønd (kan) skyldes utæthed ved bagerste tagrail beslag eller den lille møtrik der sidder indvendigt 
   og holder kofangeren. I mit tilfælde var bilen utæt begge steder. Det er den iøvrigt stadig. Opfølgning kommer når hul er fundet !

- Hovedstøtter på forsædet kan godt komme af, hvilket er nødvendigt hvis man vil lægge passagersædet helt ned (fremover)
  "Udløsermekanismen" sidder ca. 20 cm ned af sæderyglænet

- Bagsædebeslagene laver mærker i læderet når man lægger bagsædet ned

- Hvis man putter en dåsesodavand i udtræksskuffen mellem forsæderne (den der er beregnet til bagsædepassagererne)
  skal skuffen helt ud og vendes på hovedet for at få dåsen ud igen.

- Det kan ikke anbefales at køre uden reservehjul, da lemmen over reservehjulet er for svag og ikke kan bære ret meget
   medmindre reservehjulet ligger nedenunder som støtte.

- Forlygter er ikke overbevisende (især nærlyset er svagt) Kvalitetspærere hjælper dog en del på det
   Et skift fra billige no-name pærere til Philips Premium +30 var som et skifte fra brunt til hvidt lys.

- Grundet placeringen foran motoren bliver oliepinden nemt fyldt med olieemulsion (mayonaise)
   Det skulle være almindeligt (og uskadeligt)