1997 Volvo V40 - "Vidensdatabase" :-)
Her samler jeg til bunke af alle de tips/tricks jeg finder og erfarer i min daglige omgang med min V40
- Rust (hvor det især forekommer)
- Rundt omkring kølergitteret
- Ved benzinpåfyldningsstudsen (under gummimuffen)
- Ved bagklap-sprinklerdysen
- Hjørner af bagklap
- Pærer til SC-805 radio kan ikke købes hos Volvo, men Honda har dem !
- Vand i reservehjulsbrønd (kan) skyldes utæthed ved bagerste
tagrail beslag eller den lille møtrik der sidder indvendigt
og holder kofangeren. I mit tilfælde var bilen utæt begge steder.
Det er den iøvrigt stadig. Opfølgning kommer når hul er fundet !
- Hovedstøtter på forsædet kan godt komme af, hvilket er
nødvendigt hvis man vil lægge passagersædet helt ned (fremover)
"Udløsermekanismen" sidder ca. 20 cm ned af sæderyglænet
- Bagsædebeslagene laver mærker i læderet når man lægger
bagsædet ned
- Hvis man putter en dåsesodavand i udtræksskuffen mellem forsæderne (den der
er beregnet til bagsædepassagererne)
skal skuffen helt ud og vendes på hovedet for at få dåsen ud igen.
- Det kan ikke anbefales at køre uden reservehjul, da lemmen
over reservehjulet er for svag og ikke kan bære ret meget
medmindre reservehjulet ligger nedenunder som støtte.
- Forlygter er ikke overbevisende (især nærlyset er svagt)
Kvalitetspærere hjælper dog en del på det
Et skift fra billige no-name pærere til Philips Premium +30 var
som et skifte fra brunt til hvidt lys.
- Grundet placeringen foran motoren bliver oliepinden nemt fyldt
med olieemulsion (mayonaise)
Det skulle være almindeligt (og uskadeligt)