Indholdsfortegnelse - Skandinavisk Motor Journal 1972


   

Indhold 1972

Prøvekørsler Nr. Side Teknik Nr. Side
DAF 66 - farvel til pendulakslerne 10 28 Biadventil til totaktsmotoren 3 32
Datsun 180 B — ørepropper anbefales 8 4 Blokeringsfri bremser rykker nærmere 11 30
Fiat 127 - klassens bedste 2 14 Dampvognen er ikke død endnu 107
Fiat 125 Polsk! - konkurrencedygtig 3 20 Det støbte dæk er en realitet 22
Fiat 128 Rally - kvik og anvendelig 9 16 Dollargrin til kileform 64
Fiat 132 - komforten i højsædet 12 18 El-bilerne — hvordan går det dem? 28
Ford Cortina 2000 GXL - føles sløv 1 5 El-bil med kassette-system 26
Ford Escort Sport — til hverdagsbug 4 20 Fem højdepunkter i 25 års bilteknik 86
Ford Consul 2000 - kræver radialdæk 9 4 Forureningen kan nedsættes 3 26
Lada - en rigtig bil fra USSR 5 4 FUO-MC - motoren 2 32
Mazda 818 - ustabil på landevejen 7 6 GM foretrækker Wankelmotoren 5 12
Nimbus contra Honda CB 750 6 6 22 Hjullejer der overflødiggør akslen 7 20
Opel Rekord — gennemprøvet mekanik 4 4 Krængningsfrie biler øger sikkerheden 10 32
Pegueot 104 - fransk fornuft 10 4 Panservogn eller sikkerhedsbil 3 14
Renault 5 — dagens franske folkebil 6 38 Prototyper til den svenske hær 8 30
Volvo 142 - detaljerne tæller 11 19 Punktering uden risiko 4 17
VW 1303 - det er ikke til at se det 11 18 Rotor som omdrejningsregulator 6 104
Yamaha AS 3 - næsten perfekt 2 20 Sikkerhedsarme i stedet for seler 9 34
Yamaha CS 5E - en stor lille 8 12 Sikkerhedsfælg fra Avon 11 36
Nye modeller Smøreolienormer 9 32
Alfa Romeo Alfetta — gode egenskaber 6 18 Teknik uden tårer - hestekræfter 6 100
Alfasud - kan vi glæde os til 7 24 Teknik uden tårer — gearingen 7 18
Alfa Romeo Alfetta Spider 12 5 Teknik uden tårer - forbrug 8 37
Audi 80 - velformet fornuft 8 17 Teknik uden tårer — i pose og sæk 9 39
Austin Maxi High Line 11 11 Teknik uden tårer - op ad bakke 10 39
BMW 520 - en temmelig dyr sag 10 12 Teknik uden tårer — momentet 11 32
BMW eksperimentvogn m. turbolader 11 6 Teknik uden tårer - acceleration 12 36
Casal-knallert 7 16 Titanlegeringer til racervogne 1 18
Citroén DS i to nye modeller 8 22 Transistorstyret benzinpumpe 11 34
Citroén GS med kraftigere motor 9 9 Varmluftmotoren får sin chance 5 24
Citroén 2CV6 kommer nu 99 Volvos sikkerhedsvogn 4 18
DAF Marathon Coupé 3 12 Bremsevæsken trænger til udskiftning 10 40
Datsun 160 og 180 3 10 Bremserne skal være i orden 11 14
Datsun 100 A med 1200 motor 4 13 Karburatorfejl giver kvaler 3 30
Datsun 200L Sedan og Hardtop 11 10 Lygterne kan man selv forbedre 10 37
Fiat 132 med to motorer 5 18 MZ 250 - erfaringer 3 34
Fiat 127 med bagdør 5 18 Prøveapparatur der er let at betjene 9 31
Fiat 132 — en anden slags Fiat 6 15 Rustbeskyttende midler kan skade 1 12
Fiat 124 i seks nye udgaver 9 11 Rust — hvor kommer det fra? 8 9
Fiat 126 - en rigtig bybil 11 8 Solex-ventilen gav resultat 4 10
Fiat 126 (kørselsindtryk) 12 8 Støddæmper-prøvebænk 5 34
Ford Consul og Granada 3 4 Snydeledningen er meget anvendelig 6 52
Ford Capri med mange fornyelser 10 13 Termostatstyret el-ventilator 9 14
Ford Consul L og Granada Stationcar 11 11 VW computer-diagnose 1 33
Honda, vandkølet 11 12 Historie
Italiens motorcykler 1 4 Alfa Romeo 158/159 »Alfetta« 8 24
Jaguar XJ 12 8 23 Audi Alpensieger 1914 4 24
Jensen Healey — temmelig uinspireret 4 4 14 B — for Bertone 1 22
Kawasaki 900 Super 4 10 14 Bucciali-brødrenes skøre påfund 9 20
Lada - en russisk Flat 3 11 Claveau byggede biler for folket 10 18
Lancia Beta 12 10 4 CV til 5 TL - en kovending 6 44
Lotus Esprit 12 5 Husqvarna 500 - 1935 3 24
Maico tager kampen op 3 33 Jaguar — begyndte med sidevogne 11 24
Maserati Khamsin 12 4 Jaguar D - et teknisk portræt 12 24
Mazda 818 og RX 3 3 12 Mercedes 300 SLR - en prototype 2 24
Mazda rationaliserer 11 6 Monark-Crescent motorcyklerne 12 34
Morris 2200 4 15 MZ's trecylindrede racer 6 50
Morris Marina Stationcar 11 6 Rudge 250 TT-Replica 1934 10 24
Motobécane 350 — trecyl. europæer 10 14 Sport
MV Agusta, kontaktløs 7 17 Aermacchis totaktere 3 35
Opel Rekord - Manta som forbillede 2 10 Ford Weslake V12 racermotor 9 42
Opel Commodore 4 13 Generationsskifte i GP-sporten 12 38
Opel Commodore GS/E i produktion 10 10 12 March 721 X 4 43
Opels dieselmotor 10 12 March 721 G 8 43
Peugeot 304 S 12 14 Matra MS 120 C 4 44
Peugeot 204 og 504 3 11 Matra's vej til Le Mans-sejren 7 30
Porsche Carrera i begræn. Produktion 11 10 Sportsvognsløbenes vogne i 1972 2 43
R5 - en »Mini« på fransk 2 8 Surtees TS 9 6 110
Renault 15 og 17 skuffede 3 11 Tecno F1 5 44
Renault 12 TS med bedre udstyr 8 22 Tyrrell 005 8 43
Saab 99 EMS 2 12 Diverse
Saab lancerer svingbart sæde 3 12 Automatgear giver mindre stress 12 31
Saab 99 med lettere styring 9 11 Dagen derpå 7 38
Saab 99 X7 - skån os for det gas 12 14 Det er skægt at rejse ad landevejen 6 10
Simca 1000 Rally 2 11 12 Dune Buggy-dillen kan blive dyr 5 14
Skoda Super Sport 1 32 Mennesker el. amerikanere (sikkerhed). 7 10
Solex knallert med kardantræk 5 20 Minibus som rørpost gennem City 9 24
Suzuki med tre cylindre 5 19 Motorcykel-kavalkade 4 29
Suzuki GT 750 5 20 MZ-nyt 8 29
Suzuki K 50 7 16 Neale Shilton — en gammel rotte 6 62
Tatra 613 2 13 Sikkerhedsseler er effektive 3 18
Toyota Corona 2000 Mk II 10 13 Sådan begyndte SMJ 6 83
Triumph Dolomite 2 12 Teknisk udvikling eller tovtrækkeri 6 28
Triumph 750 Bonneville 10 15 Uheldigt brugtbilkøb 12 30
Vauxhall med mange forbedringer 3 8 Vinterdæk til motorcyklen? 1 29
Vauxhall Viva og Firenza 4 14 Volvo tager kampen op 6 38
Volga igen på det danske marked 1 35 Faste rubrikker
Volvo med mange nyheder 8 20 Redaktionelle strøtanker alle nr.
VW 1303 med »panoramaforrude« 9 10 Siden sidst alle nr.
VW-Porsche med kraftigere motor 10 13 Rodekassen alle nr.
Yamaha og prispolitikken 10 15 Bilsport alle nr.  
  MC-sport l nr. 1, 2. 3, 4, 5, 6, 7, 8,9,10,11
      Teknisk brevkasse i nr. 1, 2, 3, 4. 5, 6,7,9,11,12
  Til og fra læserne i nr.2, 5, 9, 10, 11
  Vi på 2 hjul i nr7, 8, 10.